á
â
ă
ä
ç
č
ď
đ
é
ë
ě
í
î
ľ
ĺ
ň
ô
ő
ö
ŕ
ř
ş
š
ţ
ť
ů
ú
ű
ü
ý
ž
®
€
ß
Á
Â
Ă
Ä
Ç
Č
Ď
Đ
É
Ë
Ě
Í
Î
Ľ
Ĺ
Ň
Ô
Ő
Ö
Ŕ
Ř
Ş
Š
Ţ
Ť
Ů
Ú
Ű
Ü
Ý
Ž
©
§
µ
Zadaniem graczy jest zdobycie jak największej liczby punktów. Gra ma prosty przebieg. Osoba, która rozpoczyna, wykłada dowolną kartę z trzymanych w ręku i kładzie na niej żeton. (...) Następnie kolejne osoby również wykładają karty ze swoich zbiorów. Gracz rozpoczynający rozgrywkę wybiera którąś z kart przeciwników i zabiera do siebie. Musi ją położyć przed sobą na stole, dzieląc zdobyte karty na kolory (każdy kolor to inne danie oznaczone punktami). Kolejny ruch należy do gracza, od którego zabrano kartę. Ostatnia może zostać zabrana karta, na której leży żeton. Kolejne rundy wyglądają tak samo aż do momentu, gdy graczom skończą się karty.
Z jednej strony gra jest bardzo prosta i polega tylko na wybieraniu korzystnych dla siebie rozwiązań. Z drugiej strony w talii są nie tylko karty produktów w różnych kolorach, lecz także karty specjalne. Ich zadaniem jest na przykład podwojenie punktów w danym kolorze. Możliwe są też punkty ujemne. Podczas rozgrywki warto więc decydować się na takie karty, które mają jeszcze szansę zaplusować.
Food Truck to gra autorstwa Horsta-Rainera Rosnera. Ilustracje do polskiej edycji wykonała Nikola Kucharska. Jak zwykle jej rysunki są świetne, apetyczne, szczegółowe. Nie da się z niczym pomylić jej stylu. Co zachwyca w wykonaniu tej gry to nie tylko karty, lecz także piękne pudełko, które od razu przyciąga wzrok.
Zasady gry są dość jasne i logiczne. Dobrze, że pojawiają się karty specjalne, które dodają rozgrywce rumieńców. Karcianka uczy logicznego myślenia i sprytu, rozwija bystrość. Daje możliwość potrenowania przewidywania ruchów przeciwników. Jest też świetna jeśli chodzi o naukę współzawodnictwa.
Food Truck to szybka i prosta gra, w której jednak widoczna jest ogromna losowość. Przy rozgrywce w trzy osoby nie ma za dużego wyboru ruchów i możliwości, przez co można poczuć frustrację, zdobywając karty, które nie sami wybraliśmy, lecz zostały dostępne na stole. To sprawia, że gracz szybko się zniechęca. Możliwe, że w większym gronie gra lepiej się sprawdzi.